tirsdag 13. november 2012

Hettegenser til en tøff pirat

Det er ikke til å stikke under en stol at det produseres mye kjoler og jenteklær for tida. Nå i “ullsesongen” er det ikke så mye Sondre trenger, annet enn litt nye bukser, mens Elise fint kan ha både en og to og tre…og kanskje enda fler…kjoler til å ha utenpå ullundertøyet.

Men, når jeg var i Skjåk dristet jeg meg til å prøve på en hettegenser i jersey. Her var det både kanting, hette OG glidelås. Skumle saker! Heldigvis hadde jeg en god mentor (les: Kristin) ved min side, så resultatet ble slett ikke verst. Litt stor hette (der skylder jeg på mønsteret), litt bølgete kanting (er det lov å skylde på at jeg ikke har covermaskin tro?) og noen små skjønnhetsfeil ved glidelåsen (her er det visst kun mer erfaring som kan hjelpe).

hettegenser1hettegenser2
Str 104

Sondre er en gutt som setter stor pris på mammas hjemmesydde klær (enn så lenge), og når stoffet i tillegg hadde sjørøvermønster var lykken komplett! Og når mottakeren er fornøyd, så spiller det vel egentlig ingen rolle med alle småtingene jeg gjerne skulle rettet på ;)

Sjørøverstoffet kommer fra kameleontdesign, skyene i hetta kommer fra CeTho og ribben er fra Stoff og stil. Mønsteret er fra Ottobre 4/2012, men jeg har forminsket det fra str 110 til ca 104.

1 kommentar:

  1. Akkurat denne har jeg planer om å sy også, men jeg forstår ikke det med glidelåsen, så det er et prosjekt jeg skyver foran meg ;-) Fin er den i alle fall!! Og sjørøverne er veldig kule...

    SvarSlett